The Times Goes Looking for Media Bias

Not, as you might expect, in the mirror. Instead, the Times pointed its finger at a television station in the Republican South.
This is a spin-off from the recent 60 Minutes story that apparently claimed it was Karl Rove’s fault that former Alabama Governor Don Siegelman was convicted of bribery and mail fraud. I haven’t followed that story closely, assuming that it is another 60 Minutes hoax.
The Left blogosphere got excited over the fact that one Alabama television station, WHNT in Huntsville, didn’t air the 60 Minutes segment on Siegelman; it went dark for a few minutes just as that segment was in progress. The Times joined its friends on the creepy Left in seeing all the signs of a conspiracy. The paper went so far as to editorialize on the power outage:

In 1955, when WLBT-TV, the NBC affiliate in Jackson, Miss., did not want to run a network report about racial desegregation, it famously hung up the sign:

Recommend this Power Line article to your Facebook friends.

Responses